Friday 25 September 2009

AKU JUGA MANUSIA....



Manusia....
macam-macam manusia yang ada di dunia ni...
termasuklah aku sendiri.....

kadang-kadang aku sendiri jadi confuse dengan pelbagai ragam dan perangai manusia.....
macam mana agaknye ragam dan perangai aku yer???
aku sendiri tak pasti....

manusia....
kalau dilihat ada jugak yang menyakitkan ati... ada jugak yang menyejukkan ati....
ada manusia baik di dpan, di belakang abis dikutuknya....
ada manusia yang baik di depan dan di belakangnyer....
ada jugak manusia luar dalam asyik tak berpuas hati dengan setiap inci manusia lain dimuka bumi ni....

tapi da mmg dah dijadikan manusia akan wujud dalam pelbagai perangai dan ragam....
kita sendiri yang membentuk dan mencorak diri sendiri...

tak boleh salahkan ibu bapa kalau diri kita bukan berada di jalan yang betul....
kebiasaannyer ibu bapa akan mendidik anak2 walau apa halangan sekalipun demi utk menjadikan kita sebagai SESEORANG yang akan mendoakan mereka dunia akhirat nnt....
tapi anak2 yang selalunyer tidak menghargai ibu bapa...
melainkan ibu bapa yang tidak menghargai langsung nilai seorang ANAK....

macam tu jgk kawan2.... wujud kawan atas nama kawan je tapi dibelakang???
hurm....
bagi ku, kawan2 adalah kedua selepas keluarga....
cinta adalah persahabatan....
tapi SAHABAT???
aku paling takut menegur sahabat... sebab aku paling takut menyakiti hati manusia lain....
sebab ibu bapa, kawan pon adaalah MANUSIA juga....

ntahla.....
keras, lembut, sopan, ganas, kasar, baik hati..... itu semua salah satu perangai manusia....
tercatat di bahu kiri dan kanan kita oleh RAQIB dan 'ATID....
bahu mana yang akan senget dulu???
*tu nasihat mama dulu

pandai2la kita yer...
insyaaallah... aku akan cuba menjadi SESEORANG yang diinginkan oleh abah dan mama....
juga menjadi SAHABAT yang terbaik utk sahabat2 ku yang lain....
terima kasih utk semua atas doa2mu....
dan doa ku juga utk kamu semua......

kamu semua yang TERBAIK... dan aku akan berusaha utk jadi TERBAIK utk kamu semua....
Chill....~~WINK! ~~(^_^)

2 comments:

  1. ati org memang lain2 kak anim. kite je yg kene pandai pilih kawan kan

    ReplyDelete
  2. thanks 4 ur komen rumate...
    bukan soal pilih kawan...
    tapi, sebagai kawan, kita kena paham dan kenal kawan kita supaya kita tak melukai ati kawan kita dan seterusnya wat diri kita gak terluka...
    ngeee.....

    ReplyDelete