Sunday 12 April 2009

DiriKU

Ok...
Namo sedih2….
Ngeee….
Skg ni tgh ada mood nak menaip…
1st skali aku nak perkenalkan diri aku…
Ak dberi nama Zaidatulhanim binti Zainal…
Kat umah adik2 pnggil ‘kakcik’ n family panggil ‘embeng’ (shortform utk ‘gembeng’ dlm bhs bugis yng bermaksud kuat nangis)…
Ak anak ke-3 dari 7beradik (wah!ramainyer) hehe…
Nama abah ialah Zainal Samsudin tp org panggil Along…
N nama mama ialah Shaidah Mederasah n org pnggil ida o kak ida…
Ak dlahirkan di Sentosa Medical Centre, jalan TAR, Kuala Lumpur (skrg dah jadi Tune.com Hotel anak syrkt Air Asia) pada 25 Oktober 1985 jam 12.32am… ;p
Abah ku berasal dr Lubok China, Rembau, N9, dan mama ku berasal dari Pengerang, K.Tinggi, Johor…
Aku anak kacukan minangkabau n Bugis (erk.. nak jgk gtau ker? Haruslah… mix gak kan? Huhu…)
Masa umo aku 3 hr, aku mula dbesarkan di tanah Tinggi Genting. Abah ada kantin kat sana…sampailah umo aku 10 thn….
Pastu ak tinggal di Taman Melati, Gombak, then pindah plak ke Seksyen 5 Wangsa Maju, pastu pndah plak ke Simpang Pertang, Jelebu then Taman Sri Serting, Jempol then pindah plak ke Puchong Jaya n laaaaaasssstttt skali kat umah aku skunk, Kajang Perdana…. Fuh…. Banyak nyer aku pndh…hehe…
Oleh krn byk sgt tmpat yg penah ak tnggal… maka banyak juga la skolah tempat ak menuntut ilmu…
Tadika : Tadika Sri Layang (dkt bngnan Institut Perguruan Aminuddin Baki) pas2 pndah kat
tadika Seri Ayu (kat Taman Melati. Ms tu dah dudk kat tmn melati tp mama n abah
still cr rezeki kt genting)
Sek Rendah : SRK Jln Temerloh (sblh tmn tsk Titiwangsa), SK Wangsa Jaya (sek 4 w. maju) n SK
Ayer Hitam (ms kat Bahau)
Sek Mngah : SMK Datuk Hj Abdul Samad (SDASA kat P.Dickson), then pindah lak kat SMK Bt 8
(Jln Puchong) n last skal kat SMK La Salle, PJ.
Sekarang ni ak adlah pljr thun akhir (insyaallah…) Sarjana Muda Pengurusan Hal Ehwal Antabangsa, Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah Darul Aman… hehehe

Ak ad sorang abang yang bernama Mohd Reedzuanisham Zainal@Shem@angah... N aku ada sorang kakak bernama Amy Idyawaty Zainal@Amy@kakteh...
Aku ad 2 org adik perempuan and 2 org adik lelaki…
Kalau ikut turutan,
1) Zaidatul Athilla Zainal@Ros@Kak wos…
2) Syaffiq Humaid Zainal@Aidi@Pak ndah
3) Mohamad Tassim Zainal@Acim@Dugong
4) Amy Ellena Zainal@ina@emboi

EMbOI adlh adik yg plng rapat n manja ngan ak…
Nak tau np pnggil emboi? Sebab dia gembol…ngeee….
Walaupun dia ala2 gedikzzz sket, tp biasalah…. Bdk pompuan…. Gedik2 manja gitu…

Penat dah jari nie aku neh…
Tgh tnggu nak amik slip sbnarnye…. Nnti ak sabung balik k! daaa……

No comments:

Post a Comment