Saturday 18 April 2009

kari kepala ikan...

hehehe... alhamdulillah syukur kepada tuhan yang telah memberikan rezki...
ngeeee...
tadi aku lunch ngan family lauk kari kepala ikan merah...
nyum2... lama xmkan masakan mama...
berebut2 aku n adik2 nak ratah kepala ikan tu...

citer pasal kepala ikan ni, teringat plak citer yg mak aku penah cakap kat aku dlu...
sejarah masa saat2 aku nak dilahirkan ke muka bumi nii...

masa mak aku ngandungkan ak dlu, mak aku suka sgt makan ns kandar kat jln TAR setiap kali ada appointment ngan doc...

dia suka amik lauk kari kepala ikan..
tiba2... pada tarikh 24 okt 1985 b'samaan ngan ari kamis, mak aku pon mcm biasa la, g jump doc... slalunyer dia akan g lunch dlu sblum jmp doc, tapi tb2 hr tu dia rasa mcm nak jump doc dlu baru nak lunch...

biler dah jum doc tu, (Dr. Nair), mak aku di informkan bhwa aku bkal dlahirkan dalam masa beberapa jam ag n terus tahan mak aku kna tahan kat wad...
mak aku mntak permission tuk g makan nasi kandar dlu... takut kempunan, tapi doc xbg... dia kata mak aku akn deliver hr tu gakz...
mak ak kata dia frust sgt xdpt mkn kari kepala ikan tu...

tu yg sampai skrg, asal aku balik jer, mst mak aku masak lauk tue... dia kata, tgk je muka aku, teringat kari kepala ikan n nasi kandar... heheehe...
xleh nak wat pa la...

yang penting.... kari kepala ikan mama masak memang power... nyumnyumnyum....

No comments:

Post a Comment