Friday 24 July 2009

INTAFF......



ahlan wa sahlan.....

~~(^_^)

hurm....
hari ni aku nak citer sket pasal INTAFF....
apakah INTAFF ni?
INTAFF stand for International Affair...

sebenarnya ianya merupakan course yg aku amik masa kat UUM dlu....
walaupon pada mulanya agak keberatan gak coz ini adalah pilihan terakhir, tp bile pk2balik, bukan senang nak masuk U, so aku terima je dengan hati yang redha.... mudah2an berkat study aku nnt...
hehehe
aku merupakan pelajar Sarjana Muda Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa... atau dalam BI nyer Bachelor of International Affair Management..... course ni merupakan salah satu course yang ditawarkan oleh pihak COLGIS, UUM (College of Law, Government and International Studies)



at 1st aku tak brp paham sgt apa skop pengajian course ni, tp biler dah diterangkan waktu mggu pertama pengajian, baru aku paham....pembelajaran yg merangkumi semua aspek antarabangsa.... Ekonomi, Politik, Budaya, Undang-Undang, Perdagangan dan juga Perniagaan....
best gak la amik course ni... at 1st mmg gak ssh bg aku utk study course ni sebab aku mmg tak suka membaca... aku lebih suka mengira... tp biler dah lama2 minat tu dtg dgn sendiri....
aku mengambil pengkhususan dalam bidang Diplomasi dan Undang-Undang.....
mula2 tu rasa tercabar gak la coz pembelajarandisampaikan dalam bahasa inggeris... aku plak BI takde la kuat sgt... stkat dpt Band3 waktu MUET dlu....
tapi lama kelamaan, alhamdulillah... aku dah boleh membiasakan diri dalam situasi pembelajaran yang macam tu.....
sepanjang pengajian aku di COLGIS ni, banyak kenangan yang aku dapat....
aku ada sebuah grup pembangunan kendiri atau lbh senang dikenali sebagai SDG (Self Development Group)....
ada 11 ahli dalam grup ni....

Zaidatulhanim Zainal (aku sendiri)
Siti Nor Suriya Ismail (Sue)
Siti Rahmah Rahmat (CT)
Nurhafini Ismail (Fini)
Chum Lee Jin (Chum)
Ng Yoke Yap (Jade)
Ooi See Peh (Ooi)
Por Siew Kean ( Siew Kean)
Jacques Lee (Jac)
Vincent Tan (Vince)
Alisher (ali)
- dia ni bdk Uzbekistan....

mentor kami plak ialah Prof. Mohd Hanapi Mohamad yang sangat2 la sporting...
aku jg nak ucapkan trm ksh byk2 kat grup ni dan juga Prof kerana tlh memberikan kerjasama bg menjayakan projek utk mengeliligi Kedah.... n thanx again to Prof sebab belanja kami makan ns lemak n also Laksa Kuala Kedah... sedap sgt... Kenangan waktu kiter sm jenjalan ni takkan sy lupakan.....


<>Inilah prof hanapi....hehehe...hensemkan?<>

trm ksh jg diucapkan kpd lec2 yg telah byk mengajar sy sepanjang 3thn pengajian sy dlm course ni termasukla Dr. Ahmad Bashawir yang jg sudi menurunkan tnd tgn di dlm surat skongan sy...
seribu kemaafan sy pohon terutama skali kpd kawan2 1 course n lecturer2 sekiranya ada tersilap kata, tersalah perbuatan sepanjang kita kenal 3 tahun ni...
Insyaallah, kalo takde aral melintang, aku akan graduate pada bulan Mac 2010 nnt....
alhamdulillah....
:)
kawan2 aku dalam INTAFF termasukla Muji, Irna, Fatimah, Nurul, Royy, Regina, n ramai sgt..... Good Luck 4 ur career life n let's b a future diplomatic officer together... insyaallah... kalo ada peluang....
sayang korang sumer... MUUUAAAHHHXXX!!!!!

No comments:

Post a Comment