Tuesday 21 July 2009

Kenangan Lama.....



hola mi amigos y amigas.....~~(^_^)

last thursday, 16th july 2009...

aku g tgk movie ngan muji n sue...
SKRIP 7707...

sbnarnya aku dah malas nak g... tapi bila su beria-ia ajak, tak sampai ati plak tak pegi...
citer dia ok la jgk... walaupon dah biasa ngan jalan cerita nya... tapi kemunculan hantu2 tu agak menakutkan jgk la....:P

hurm....tolak tepi citer pasal citer tu....

skarang ni aku nak citer pasal kenangan aku waktu kat sekolah dlu....

tetiba aku sangat rindukan zaman persekolahan aku....
banyak sekolah yang penah aku belajar, banyak juga pengalaman baru yang aku dapat...

Tadika Pra-Sekolah, Institut Aminuddin Baki (1989)
aku penah dapat pendidikan awal kat sini....
masa ni aku still ddk kat genting...
aku sekolah kat sini selama 1 thn...
aku cuma ingat kat sorang ustazah tu je...
x ingat nama, tp ingat sifat dia yg sangat garang....
aku penah kena ketuk jari sebab xdgr ckp dia...hehehe

Tadika Sri Ayu, Tmn Melati(1990-1991)
hurm...
aku bersekolah kat sini masa umor 5 dan 6 thn....
banyak kenangan kat sekolah ni....
aku bersekolah dengan adik aku ros... tapi ms tu ros selalu gak xdtg sekolah sebab sakit....
jarak dari umah aku tak sampai 15 buah umah... so, aku pegi n balik sekolah, hanya berjalan kaki bertemankan maid aku... Kak Ida...

SRK Jln Temerloh, Kuala Lumpur (1992-1993)
aku penah bersekolah kat sini dari darjah 1 sampai 2....
Darjah 1 Bunga Raya, dan 2 Dahlia....
cikgu2 dia akt xingat sgt....
sekolah ni dah xwujud skrg ni n bangunannyer digantikan dengan pusat latihan MARA... kalo tak silap aku la...
yang best nyer sekolah ni, kedudukannyer betul2 bersebelahan ngan Taman Tasik Titiwangsa.... so, setiap kali subjek PJ, kitorang akan bersukan kat situ....
masa aku sekolah kat sini, aku penah balik sekolah dgn berjalan kaki sebab tertinggal bas sekolah....
pny la jauh umah aku ms tu... nsb baik ada hamba allah ni tlong aku... dia tahankan bas awam (bas Len Seng) yang menghala ke rumah aku iaitu Taman Melati...
dia bg duit tambang gak kat aku... ntah apa la kabar abg tu... semoga tuhan murahkan rezeki dia... hehehehe....
kat sekolah ni jgk aku ada admire ngan sorang abang nie...
selalu je aku bawakkan sandwich tuk dia.... yang jd mangsanya adalah maid aku...hehehehe
kawan yang aku ingat kat sekolah ni sorang jew... Siti Mashitah.... dia bdk Kg. Padang Lalang, Sentul... really mish u dear....

SK Wangsa Jaya (1994-1996)
aku penah menjadi pelajar kelas 3 Cempaka, 4 Anggerik dan 5 Ros....
waktu kat sekolah ni, aku dah mula mengaktifkan diri aku....
aku jadi ahli kelab gimnastik yang baru ditubuhkan waktu aku darjah 4... (xtau ada lg tak kelab tu).... n aku pon menjadi ahli kelab Jahitan Seni halus.... tapi sempat blaja basic jew... hehehe
aku pon penah jadi wakil kelas (erk, wakil kelas??? motif????) utk pertandingan drama Bahasa Melayu (jadi permaisuri utk Sultan Melaka...ngeeee...)
aku pon buat pertama kalinyer menjadi peserta bagi pertandingan deklamasi sajak anti-dadah n dapat no.3.... sajak yang aku deklamasikan tu adalah hasil karya abah...:)
n aku gak penah jadi peserta utk pertandingan bercerita kisah2 nabi...hehehe...
banyak kenangan kat sekolah ni yang tak dapat aku lupakan...
kawan2 ms kat sek ni opown x la ramai sgt... aku rindu sgt kat izyana, wan norhaniza, hafrizal, bob@ helmi rizal, haidel, and Eliya....
aku pown rindu sgt2 kat jiran2 aku ms dok kat Sek.5, w.maju...
Calvin, kamil, akma, shikin, shukri, nasiruddin...
yang plng tak leh lupa, cinta monyet aku.... hisham from belgium....dia sepupu kpd nasirruddin....
hehehe... macam xcayer je penah becinta ngan mat saleh....hohoho....
seribu penghargaan juga diberi kpd cikgu2 yang penah mengajar aku kat sekolah ni termasuk la Pn. Nor, Cikgu Azhar dan Pn. Rohaya... sayang cikgu!

SK. Ayer Hitam, Bahau
sek ni terletak di kawasan luar bandar... dan kebanyakkan pelajarnya duduk di kawasan kg. Ayer Hitam dan FELDA Lui Barat....
hurm...
cuma aku n Shila jer yang terjauh sket, dari Taman Seri Serting...
aku pindah kat sek ni pon sebab ikut parents yang bertugas kat situ...
:)
sekolah ni pon byk kenangan gak...
agak popular gak la aku kat sek ni....
maklumla, bdk bandar masuk sekolah luar bandar...
hehehehe... tapi masa ni aku realize yang pelajaran tu penting...
kalo sebelom ni belajar memain.... tp kat sini aku dah mula study hard....
sehingga aku terpilih menjadi salah sorang pelajar Elit walaupon tak la elit pown...
hehehe
start dari sekolah ni aku dah mula mencintai subjek matematik...
kwn2 ms kat skolah ni yg aku still ingat... Shila, Juliana, Farah, Saiful, Faisal, Asfarina, Amy, Heliani n ramai lg... tapi xingat... hehehehe
kat sek ni la wat pertama kalinyer aku perform nyanyian....
1st lagu yg aku nyanyi ialah Tenda Biru...
aku pon menamatkan zaman persekolahn rendah aku di sekolah ni...
terima kasih cikgu Nizam, Cikgu Yusuf, Cikgu Helmi, Cikgu Rodziah n ramai lg cikgu2 yang banyak membantu saya sehingga saya layak utk ditempatkan di sekolah berasrama....

ends here...
aku akan sambung dengan zaman sekolah menengah aku dalam entri yg baru....
coz aku nak kumpul dlu gambar2 masa zaman persekolahan aku...
sememangnya zaman persekolahan banyak mengajar aku dalam mengharungi hidup sebagai seorang manusia dan hamba Allah S.W.t...

No comments:

Post a Comment