Wednesday 22 July 2009

My Secondary School.......

hola....

wink2! ~~(^_^)

ok.... skarang aku nak citer plak sedikit sebanyak pasal sekolah2 menengah yang penah aku jadi pelajarnyer... (macam pelik je ayat nie.. hehehe)

Sek. Men. Keb. Datuk Haji Abdul Samad (SDASA)- <1998>
Aku bersekolah kat sini selama setahun jew... kelas 1A1...
kat sekolah ni, aku tinggal kat asrama dan merupakan pelajar aliran agama... wah... sejuk perut mak aku ngandungkan aku... hehehehehehe
walaupon setahun je kat sek ni... tapi macam2 kenangan yang aku rasa...
kat sini ada beberapa kawan yang sangat2 akrab ngan aku.... ayun, nisa, fiza, hafsham, abang-adik, basya, shah, abg godang, abg tonik,hurmmmmmmmmm...
kenangan yang aku tak boleh lupa ialah waktu ada banduan lari dari penjara n pecah masuk asrama perempuan...
takut giler masa tu... tiga malam berturut2 kitorang tak lelap tido coz dok berjaga2....
malam terakhir tu mmg kecoh giler la coz dapat detect banduan tu, tapi dia terlepas.... kak butat ngan muka penuh betepek bdk sejuk g join bdk2 lelaki kejar banduan tue....
ha... kat sekolah ni pown aku ada nick name.... nak tau apa dia? DOLPHINE...
nape? sebab diorang cakap bibir aku muncung macam dolphine... jahatkan diorang... hehehe....
tak silap aku, masa aku kat situ, tgh musim catu air... so, kitorang terpaksa la berebut2 tadah air n beli baldi sampai 4 coz nak jadikan stok...
tapi yg sedihnyer, biler bgn pagi jew tgk air dah tnggal 1 baldi... coz kakak2 senior suka amik air bdk2 junior...
sedihkan....?


Sek. Men. Keb. Batu 8, Jalan Puchong (SMKBL)- <1999-2002>
Sekolah yang paling lama aku duduk iaitu 4 tahun....
2 Amanah, 3 Bistari, 4 Bistari dan 5 Bistari....
tapi tak bistari2 gak... hehehehehe
aku pindah kat sek ni sebab aku taknak jauh2 dr keluarga... aku ni mmg selalu home sick....
tapi takdela manja sgt pon ngan parents....
so, aku pindah la kat sek ni yg betul2 depan ngan umah aku jew....
kat sekolah ni buat pertama kalinyer aku duduk dalam kelas yang bercampur dgn bangsa lain....
sejak dari tadika, aku tak penah duduk dalam kelas campur....
semuanya bdk melayu jew...
so, bila bersekolah kat sini, barula terbuka sikit minda aku ni....
hehehehe....
sekolah ni lg banyak kenangan yang aku tak boleh lupakan.....
aku penah jadi pengawas bermula dari Form 4....
aku merupakan pendeklamator sekolah sejak dari form 2... (trm ksh yang xterhingga kat Pn.Junainah yg mula2 mengesan bakat aku, Pn. Sharifah Khasidah yang banyak membuka peluang kpd aku, dan Pn. Julia yang banyak membentuk aku sebagai seorang pendeklamator... jasamu tak terbalas dek kata2)
aku juga merupakan penyanyi lagu asli sekolah.... (trm ksh juga kpd Pn. Norlida yang banyak melatih aku dalam membetulkan lenggok2 ketika aku menyanyikan lagu asli....)
dan aku juga diberi peluang untuk menjadi Ketua Editor majalah GEMA iaitu majalah sekolah pada tahun 2002....(trm ksh skali lg kepada Pn.Sharifah Khasidah krn sudi memberi tunjuk ajar kpd saya walaupon kerja saya tak sehbat dan sempurna mana pown....)
trm ksh jg kat kawan2 yang banyak memberi skongan moral... my Cherish grup... Adeq, Min, Aznatul, Mashira, Irna, Shuhana, Maslinda, Ily....
korang mmg best... :D
kawan2 dalam Pergerakan Puteri Islam.... Kelab Pencegah Jenayah....
ramai lagi.... aku sayang kat korang sumer... MMMUUUUAAAHHHXXX.....!!!!!

Sek. Men. keb. La Salle,PJ - <2003-2004>
aku melanjutkan pelajaran ke sek ni waktu form 6...
L6E1/3 n U6E3....
aku study tuk sbjk ekonomi, BM, sejarah dan PA....
aku mempunyai banyak kenangan zaman remaja di sek ni....
belajar menjadi lebih matang...
kawan2 tak ramai sangat... tapi kitorang rapat....
kwn2 aku kat sek ni panggil aku makcik.... sebab aku merupakan makcik kepada baya @ Siti Nor baya Abd.Aziz... n sepupu kpd Nani.... disamping sifat aku yang suka bercakap macam makcik2...hehehehe
aku ni agak skema gak la waktu zaman persekolahan....
hehehehe....
aku akan sentiasa ingat2 kawan2 aku kat sek ni terutama skali yan, nani, fai, baya n shu...
diorang penah menjadi tempat aku mengdu masalah.....
aku sayang korang sumer...
trm ksh kpd MR.Rajendran, Pn. Rosni, Pn, Zaba, Pn. Azizah, Pn, Saras yang banyak memberi ilmu kpd saya sehingga saya layak utk memasuki universiti awam walaupun terpilih utk pemilihan kali kedua....
hehehehehe.....
ARYANTEE RAIS.... my best fren 4ever n ever... hr ini,esok, dan selamanya....
walau penah ada krisi ngan dia, tapi ia mematangkan aku.... persahabatan adalah penting krn sebaik2 sahabat adalah sahabat yang tidak melukakan hati sahabatnyer sndr...
sayang ko yanti... heheheheh... mish u dear....

ends here...
entri baru nnt aku akan citer pasal UUM plak... tmpt aku menimba ilmu yang lebih tinggi dan lebih byk kenangan kat situ...
aku sgt sygkan sekolah2 dan kawan2 aku.....
walaupon hanya kenal nama dan rupa, tapi tak bererti aku tak sayang mereka....
SAPIENTA ET CARITAS!

No comments:

Post a Comment