Monday 13 July 2009

SABAR.....


mlm td tgk aku tgk BERITA UTAMA di tv3...

hurm...berita pertama pon dah memranjatkan aku....
pasal pelajar perempuan form3 belasah pelajar perempuan form1...

kesian plak aku tgk budak tu....
semata2 kerana cemburu dan iri hati, sanggup diorang wat camtu....

itu la salah satu penyakit hati yang pasti ada dalam diri setiap manusia....
aku paling takut apa bila penyakit cemburu iri hati menguasai diri....
pasti akan memakan diri sendiri di kemudian hari...

tak sanggup aku tonton video tu...sebagai perempuan, dimana sifat lemah lembut yang dikurnia oleh Allah S.W.T kepada setiap wanita...?
wanita dikurniakan satu sifat yang sesungguhnya memberi peluang kepada kita untuk mencium bau syurga iaitu SABAR.......
dengan sifat itu insyaallah... sedikit sebanyak mengelakkan kita dari melakukan keterlanjuran yang akhirnya memusnahkan diri kita sendiri....

ends here.... harapanku semoga aku dapat menepis segala perasaan cemburu iri hati yg ada dalam hatiku ini....
:) dan insyaallah... aku akan sentiasa memaafkan setiap perbuatan org kepada ku, dan begitu juga harapanku kepada orang2 disekelilingku... agar memaafkan setiap perbuatan ku...

amin.....

No comments:

Post a Comment